Dízel diagnosztika

Diesel – Diagnosztika

A gépjárművek egyik legjellemzőbb típusa a gázolajjal működő belsőégésű motor, amihez speciális Diesel üzemű rendszerek fejlődtek ki napjainkra. Ez a rendszer nem csak az autókban, hanem ipari, mezőgazdasági területeken is elég régóta szerepet játszik, ezért komoly technológiai felkészültséget igényel, mikor javításra, diagnosztizálásra kerül sor.  A vezérlőegységek szoftveres kezelésén kívül (amiről infó itt), mélyebb vizsgálatokra és komponensprogramozásokra van szükség. Cégünk meghatározó szerepet tölt be a Diesel piacon. Az alkatrészeken kívül megoldást nyújt minden Diesel rendszergyártó (Bosch, Delphi, Denso, stb.) javítás technológiai igényeire.

BOSCH Diesel-rendszervizsgáló berendezések

EPS 118 COMMON RAIL BEFECSKENDEZŐ TESZTER

Főbb jellemzői:

  • Pontos és teljesen automatikus injektor vizsgálat,
  • Egyszerű és gyors telepítés, érintőképernyő,
  • Injektorok széles skálájának lefedése,(Bosch, Siemens, Delphi, stb.)
  • Adatbázis a vizsgálati értékekről, adatok mentése, nyomtatása.

Vizsgálható injektorok:

  • Mágnesszelep-vezérelt CRI (Bosch, Denso, Delphi)
  • Piezo CRI ( Bosch, Denso, Delphi, Siemens, Conti)
  • Mágnesszelep-vezérelt CRIN (Bosch)

EPS 205 KOMPAKT VIZSGÁLÓBERENDEZÉS HAGYOMÁNYOS ÉS KÖZÖS NYOMÓCSÖVES KOMPONENSEKHEZ

Hatékony common-rail injektor vizsgálat Szállított mennyiség alapú injektor vizsgálat piezo CRI vizsgálat alkalmazásánál:

  • Szivárgásvizsgálat
  • Indítási mennyiség (visszafolyó-ág ellennyomás-mentes vizsgálat)
  • ISA összehasonlítás
  • Teljes terhelési mennyiség (VL)
  • Elő befecskendezési mennyiség (VE)
  • Alapjárati mennyiség (LL)
  • Emissziós mennyiség (EM)
  • Piezo egység ellenállás vizsgálat

Dízel komponensek vizsgálata biztonságosan és egyszerűen

  • Piezo CRI (Boschtól és más gyártóktól)
  • Mágnesszelep-vezérelt CRI (Boschtólés más gyártóktól) és mágnesszelep-vezérelt CRIN (Bosch)
  • DHK és UI fúvókák (garanciális elbírálás lehetséges)
  • Tartó adapter

Hagyományos fúvókavizsgálat (DHK és UI fúvóka)

  • A kombináció szivárgásvizsgálata (belső szivárgásvizsgálat) 
  • Szelepülék szivárgásvizsgálata
  • Elektronikus ropogás vizsgálat
  • Fúvóka nyitási nyomásának mérése

EPS 625 Vizsgálópad

Bevezető a dízelvizsgálati technológiába

Az univerzális EPS 625 dízel részegység-próbapaddal mind a Bosch, mind pedig más gyártók hagyományos soros és elosztó befecskendező szivattyúi hatékony vizsgálatára.

Mindez a motor- és gépjárműgyártók specifikációinak betartásával történik.

Az erőteljes és egyszerűen kezelhető technikának köszönhetően az EPS 625 költség-hatékony és tartós befektetés a műhely számára.

Specializált részegység-próbapad

  • A hagyományos elosztó befecskendező szivattyúk vizsgálatára és szabályozására
  • A mechanikus és elektronikus szabályozókkal ellátott hagyományos elosztó befecskendező szivattyúk vizsgálatára
  • Kompatibilis a meglévő EPS 815 utólagosan beépíthető készletekkel
  • Integrált vízhűtés és a meghajtómotor elektronikus fordulatszám-szabályozása
  • Rugalmas adattárolás az opcionális számítógépes csatlakozásnak köszönhetően

              

A berendezésekhez szükséges célszerszámok és szerelő készletek megtalálhatóak palettánkon.

DELPHI Diesel Diagnosztikai eszközök

 

A Delphi dízel szakterületének fejlesztőmérnökei sok, hatékonyan használható diagnosztikai eszközt alakítottak ki, amelyekkel gyorsan azonosítani lehet a közös nyomócsöves (common rail) rendszerű gépkocsi befecskendezési problémáit.

A Delphi Diesel Sealed Rail Diagnostic Kit (railcső nyomásmérő készlet – YDT850) új szintre emeli a common rail rendszerek diagnosztikáját, mivel képes a rendszer egyes elemeiben bekövetkezett hibák felismerésére. A common rail rendszer kialakításának köszönhetően az elterjedt elektronikus diagnosztikai rendszerek további támogatást igényelnek, hogy pontosan meghatározzák a hibás alkatrészt – a motor vezérlőegységének diagnosztikai szoftvere ugyanis gyakran csak a hibás üzemmódot tudja azonosítani, nem minden esetben jelöli meg a rendszernek azt a részét, amelyik meghibásodott. Emiatt korábban sokszor fölöslegesen cserélték ki a teljes common rail rendszert (szivattyút, nyomócsöveket, injektorokat), ami az ügyfelek számára jelentős kiadást, kényelmetlenséget és elégedetlenséget okozott.

A készletet úgy tervezték, hogy a Delphi, Bosch, Siemens és DENSO rendszerekkel egyaránt kompatibilis legyen. Ezáltal a műhely egyetlen beruházással képes lesz a common rail rendszerek teljes skálájának javítására. Azonban még egy kiegészítő szükséges a tökéletes diagnosztikai munka elvégzéséhez. A hibafeltáró készlet (YDT410) segít a szivattyúhibák azonosításában. Mindkét készlet kedvező költségek mellett univerzális megoldást kínál a személy-és kisteher gépjárművek nyomócsöves rendszerében jelentkező mechanikai hibák feltárására. A hibafeltáró készlet minden gyártó common rail rendszerének nyomásellenőrzéséhez alkalmazható, ideértve a Delphi, a Bosch, a DENSO és a Siemens gyártmányúakat. A készlet nyolc hibafeltáró adaptert tartalmaz, a piacon fellelhető common rail rendszergyártók minden típusához egyet-egyet.

Amennyiben a Sealed Rail Kit (rail-cső nyomásmérő készlet) segítségével beszerelt szabályozó szelep mellett a szivattyú kivezetett nyomása nem éri el az előírt értéket, a hibafeltáró készlet megfelelő adapterét kell csatlakoztatni a szivattyúba. Amennyiben a szivattyú a hibafeltáró készlet adapterével megfelelő nyomást tud előállítani, akkor a szabályozó szelep hibásnak tekinthető és cserére szorul. Ellenkező esetben a szivattyú hibásodott meg mechanikusan, és felújításra szorul. Ebben segítségére lehet az Autonet Rectifit szolgáltatása.

További Diesel rendszerek vizsgálatához szükséges eszközök, berendezésekről érdeklődjön Diagnosztikai vagy Diesel részlegünknél.